رژیم غذایی لاغری

همه چیز از جست و جو در شبکه های اجتماعی آغاز شد ، مقایسه خود با مدل های اروپایی ، آیا شما هم وارد این بازی شده اید ؟! رسیدن به اندام ایده آل و کاهش وزن به یکی از رویا های دور دست برای برخی افراد تبدیل شده است ، که امروزه آن را در شبکه های مجازی مشاهده می کنیم ، افراد با اندام هایی ظریف و کشیده بدون هیچ گونه چربی در پهلو ها و شکم ! کاهش اعتماد بنفس ناشی از اضافه وزن ، سبب شده است تا برخی افراد زمان زیادی را جلو آینه بگذرانند و با نگاهی سرزنش کننده از خود و اندام خود ناراضی باشند. شروع هر گونه اقدام عجولانه آغاز یک نتیجه عالی نمی باشد ، بنابراین اگر دچار اضافه وزن هستند ، اندکی تامل کنید و این بار با دید وسیع تری برای درمان و شروع رژیم غذایی لاغری به پزشکی حاذق مراجعه نمایید ، زیرا سلامت بدن حرف اول را در هر پروسه درمانی می زند ، که در پی آن کاهش وزن نیز باید با تمرکز بر حفظ سلامتی افراد شروع شود. هر آنچه که برای یک رژیم غذایی به منظور کاهش وزن نیاز دارید ، با وجود پزشکانی حاذق در مرکز لاغری آندرومدا به شما کمک می کند ، تا به یک نتیجه عالی دست یابید.

رژیم غذایی لاغری - مرکز زیبایی و لاغری آندرومدا در تهران

منظور از رژیم غذایی لاغری چیست ؟

رژیم غذایی به منظور تنظیم غذای دریافتی می باشد که بر بهبود وضعیت بدن تاثیر می گذارد ، حال رژیم غذایی لاغری در تهران تحت نظر پزشکان مرکز لاغری آندرومدا نوعی پروسه غذایی ارزیابی شده بوده که کمک می کند افراد اضافه وزن خود را درمان کنند ، در واقع هر گونه چربی اضافه را که بر وزن آن ها افزوده به بهترین شکل ممکن از بین ببرند. در پی این رژیم لازم است تا میزان مصرف برخی از گروه های غذایی مشخص و کاسته شود. در واقع اگر شما عزیزان روزانه به مقدار بسیار زیادی با مصرف مواد غذایی کالری کسب کرده اید ، حال باید حدود 500 الی 1000 کالری از مصرف مواد غذایی خود بکاهید ، تا در مسیر لاغری و کاهش وزن قرار بگیرید ، بخصوص اگر میزان مصرف کربوهیدرات شما بسیار زیاد است ، اولین قدم کاهش این ماده غذایی که حاوی کالری بسیار زیاد می باشد است.

رژیم غذایی لاغری و اصول آن !

زمانی که سلامت شما در میان است ، رعایت اصول همراه با رژیم غذایی حرف اول را میزند. در نتیجه بدانید که این اصول از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و شما نیز باید توجه کافی به آن داشته باشید. در صورت مراجعه به یک پزشک خوب و حاذق در مرکز لاغری آندرومدا در تهران ، با توجه به تجربه بالایی که در این زمینه دارد ، با در نظر گرفتن شرایط شما عزیزان بهترین رژیم غذایی را که هرگز به سلامت شما آسیب نمی رساند انتخاب می کند ، که با رعایت اصول آن شما عزیزان با کاهش وزن و سلامت در نهایت رو به رو خواهید شد. اما عدم رعایت اصول رژیم غذایی با افراط آغاز می شود ، به این معنا که شما مجبور می شوید مصرف مواد غذایی را به طور کامل کنار بگذارید ! قطعا چنین پیشنهادی از جانب یک پزشک ماهر نخواهد بود ، زیرا در کنار قطع مصرف برخی موادغذایی افراد با کاهش مواد معدنی و ویتامین و املاح ضروری مواجه خواهند شد ، که عارضه های بسیار زیادی را به همراه دارد.

انگیزه را چراغ راه خود قرار دهید تا به وزن اید آل خود برسید !

بی شک همه ما شاهده رژیم گرفتن خود و اطرافیان ما نبوده ایم ، برخی افراد با دقت و توجه کافی رژیم غذایی لاغری خود را تا زمان مشخص شده دنبال می کنند و برخی دیگر با گذشت یک الی دو هفته انگیزه خود را برای ادامه مسیر از دست می دهند. اگر تمایل به کاهش وزن دارید انگیزه را چراغ راه خود قرار دهید و با اشتیاق بسیار زیادی برای آن تلاش کنید. هر آنچه که می تواند بر شما تاثیر منفی بگذارد را کنترل کنید و تمام تلاش خود را برای رسیدن به نتیجه ای عالی بکار گیرید. دست یابی به اندام ایده آل با رژیم غذایی یک راه طولانی و پر فراز و نشیب است ، اما مطمئن باشید که رعایت کردن آن تنها راه و بهترین راه برای رسیدن به اندامی زیبا همراه با سلامت بدن می باشد.

کدام دسته افراد باید از یک رژیم غذایی لاغری پیروی کنند ؟

یک رژیم غذایی به منظور کاهش وزن برای افرادی مناسب است که دارای اضافه وزن می باشند ، در واقع در صورت محاسبه bmi می توان متوجه میزان اضافه وزن افراد شد. در صورتی که اضافه وزن افراد بالای 30 نباشد می توانند با یک روتین ورزشی و پیروی از یک رژیم غذایی به تناسب اندام برسند. تنها لازم است به یک پزشک با تجربه مراجعه کنید تا میزان اضافه وزن را در شما تشخیص دهد و با یک برنامه غذایی عالی به شما کمک کند تا به اندام ایده آل خود دست یابید.

رژیم-غذایی-لاغری-2

یک رژیم غذایی خوب چه ویژگی هایی دارد ؟

یک رژیم غذایی لاغری خوب در تهران تحت نظر بهترین پرشکان در مرکز لاغری آندرومدا علاوه بر آن که به کاهش وزن شما کمک می کند ، تمامی مواد غذایی مورد نیاز بدن شما را تامین می کند و هرگز سبب احساس گرسنگی نمی شود. برای کسب اطلاعات بیشتر از ویژگی های یک رژیم غذایی خوب برای کاهش وزن در ادامه با ما همراه شوید.

آهسته و پیوسته : یک رژیم غذایی مشخص شده از جانب پزشک حاذق در تهران و در مرکز لاغری آندرومدا به شما کمک می کند تا کاهش وزن ناگهانی نداشته باشید ! بلکه یک پروسه آهسته و پیوسته را با تمرکز بر کاهش وزن نیم تا یک کیلو در هفته را تجربه کنید.

نکته : توجه داشته باشید که اگر یک کیلو وزن در یک هفته کم کنید ، بافت عضلانی خود را نیز از دست می دهید.

وعده صبحانه باید اولویت شما باشد : بسیاری از افراد صبحانه را وعده مهم در نظر نمی گیرند و پس از بیدار شدن از خواب به انجام فعالیت های روزمره خود می پردازند ، اما قرار دادن صبحانه در اولویت می تواند انرژی لازم بدن را تامین کند تا افراد بتوانند در راستای کاهش وزن خود اقدامات لازم را انجام دهند.

تغذیه ای متعادل : یک رژیم غذایی متعادل شامل تمامی مواد معدنی و انواع ویتامین ها و پروتئین ها و غیره می باشد. در واقع هرگز در این پروسه هیچ گونه مواد غذایی از برنامه روزانه شما حذف نخواهد شد. به این معنا که افراد باید لبنیات ، میوه و سبزیجات ، انواع مغز ها و چربی های مورد نیاز خود را مصرف کنند.

تغییر دائمی سبک زندگی : یک برنامه غذایی با کیفیت سبک زندگی شما را به طور دائم تغییر می دهد. اگر همواره مواد غذایی سالم و مفید را استفاده کنید و در طولانی مدت آن را رعایت کنید ، سبک زندگی شما نیز تغییر کرده و هرگز به سمت مواد غذایی مضر نخواهید رفت.

غذا خوردن منظم : احساس گرسنگی و عدم مصرف مواد غذایی طی رژیم غذایی لاغری یک اقدام نامناسب است. گرسنگی در واقع منجر به بروز مشکلات دیگر نیز خواهد شد. هر نوع رژیم غذایی توصیه شده باید نظم بخصوصی داشته باشد و تمامی وعده های اصلی و میان وعده ها در آن مشخص شده باشد.

خودداری از مصرف غذا های فرآوری شده : بهتر است بدانید که هر رژیم غذایی لاغری که مواد غذایی شما را کنترل می کند و در نهایت سبب کاهش وزن می شود برای شما مناسب نمی باشد ، زیرا شما باید از لحاظ جسمی فعال باشید تا نتایج مطلوبی را به دست آورید و در عین حال از مصرف غذا های فراوری شده خودداری کنید.

آیا یک رژیم غذایی سریع می تواند اصولی و سالم باشد ؟

با وجود برخی رژیم های غذایی لاغری سریع ، افراد در بازه زمانی کوتاهی به نتیجه می رسند. در واقع کالری موجود در بدن بعد از گذشت چندین روز به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا می کند ، اما باید بدانید که این نوع از رژیم ها هرگز تمرکزی بر سلامتی افراد ندارد و تنها هدف آن کاهش کالری و وزن می باشد. در واقع در این پروسه های لاغری تنها تلاش می شود در بازه کوتاهی کالری ها از بین بروند و فعالیت بدن افزایش پیدا می کند که تاثیر فوق العاده در محدود کردن کالری دارد. با وجود آن که بدن نمی تواند در بازه زمانی کوتاه به این پروسه عادت کند ، در نتیجه آسیب می بیند ، به همین منظور یک رژیم غذایی لاغری سریع هرگز نمی تواند اصولی و مناسب باشد.

از رژیم غذایی کتوژنیک چه می دانید ؟

یکی از انواع مختلف رژیم ها که این روزها افراد بسیاری به آن روی آورده اند ، رژیم کتوژنیک می باشد. در واقع در رژیم کتو چربی حرف اول را می زند. شاید برای شما نیز سوال باشد که چگونه چربی حذف می شود. جالب است بدانید که بدن برای آنکه انرژی مورد نیاز خود را دریافت کند ، به کربوهیدرات نیاز دارد. در رژیم کتو کربوهیدرات ها حذف می شوند ، در نتیجه بدن برای دست یابی به انرژی مورد نیاز خود به سراغ چربی سوزی می رود که نتیجه آن لاغری است. از ویژگی های این پروسه لاغری می توان به کاهش احساس گرسنگی ، بیشتر شدن بافت عضلانی و زیبا تر شدن پوست افراد اشاره کرد. جالب است بدانید که در این روش دیگر نیاز به شمارش دقیق کالری ها نمی باشد ، همچنین می تواند در ابتلای افراد به بیماری دیابت پیشگیری کند ، چراکه میزان مصرف قند در این رژیم به حداقل می رسد. لازم به ذکر بوده که با این رژیم ابتلای بانوان به کیست تخمدان بسیار کاهش پیدا می کند. در میان ویژگی های فوق العاده رژیم غذایی لاغری کتو باید به موارد منفی این تکنیک نیز اشاره کنیم ، برای مثال بسیار شایع است که افراد با سر درد ، یبوست و خستگی ، ریزش مو و اضطراب و غیره نیز رو به رو شوند.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها